جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
سرخط خبرها

«جهاد تبیین» | بازخوانی نظر کارشناسان درباره چگونگی اقناع افکار عمومی در فرایند جنگ نرم

  • کد خبر: ۹۹۸۳۹
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
«جهاد تبیین» | بازخوانی نظر کارشناسان درباره چگونگی اقناع افکار عمومی در فرایند جنگ نرم
«جهاد تبیین» موضوعی است که در ماه‌های اخیر در بیانات حضرت آیت ا...  العظمی خامنه‌ای بار‌ها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است و رهبر معظم انقلاب، ابعاد مختلف آن را توصیف کرده اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رهبری در همین زمینه در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش فرمودند: «جهاد تبیین یک فریضه قطعی و یک فریضه فوری است و هر کسی که می‌تواند، باید اقدام کند.»

خطابی عمومی که همه افراد جامعه در جنگ رسانه‌ای دشمن علیه حقایق انقلاب اسلامی مردم ایران، مخاطب آن هستند و می‌توانند ایفای نقش کنند، اگرچه مسئولان در این زمینه وظایف سنگین تری بر دوش دارند. در ادامه به راهکار‌های اجرایی جهاد تبیین از دیدگاه کارشناسان سیاسی نگاهی داشته ایم.

باید به رفع برخی اشکالات اهتمام ورزید

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این باره گفت: نباید در جهاد تبیین فقط به سمت اطلاع رسانی دستاورد‌ها رفت، بلکه باید به برخی اشکالات هم توجه کنیم و برای رفع آن گام عملی برداریم.

غلامرضا منتظری در گفتگو با «فارس»، درباره چگونگی عملیاتی شدن جهاد تبیین بیان کرد: متأسفانه هراز گاهی وقتی موضوعی در جامعه به صورت ویژه بیان می‌شود، برخی دستگاه‌ها و سازمان‌ها و ارگان‌ها راه می‌افتند و موضوعی را علم می‌کنند و سر دست می‌گیرند که ما درباره این موضوع این کار را انجام دادیم و آن کار را کردیم و بلافاصله مقایسه تطبیقی انجام می‌دهند؛ برخی افراد متأسفانه با اغراض ناصحیح، مقایسه‌ای تطبیقی از دوران فعلی با قبل از انقلاب اسلامی انجام می‌دهند.

وی افزود: با افزایش انتقادپذیری باید گام‌های اساسی برای برون رفت از معضلات ارائه دهیم و تلاش کنیم که هر حوزه‌ای به سمت وضعیت مطلوب حرکت کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: چشم اندازی که برای ایران ترسیم شده است، باید در افق پیش رو پیش رود و با جهاد تبیین، دستاورد‌های خود را بیان کنیم و مشکلات را یک به یک از جلو پای خود برداریم تا بتوانیم در همه حوزه‌ها در منطقه حرف اول را بزنیم؛ البته این موضوع نیازمند اقدامات عالمانه و صادقانه درباره گام برداشتن در جهاد تبیین است.

آگاه سازی پادزهر هجمه‌های دشمن

رئیس بسیج استادان دانشگاه آزاد نیز با بیان اینکه دشمن امروز در قالب جریان ضدانقلاب و رسانه‌های تابعه آن ظهور دارد، گفت: این سیاه نمایی ها، نفرت پراکنی ها، یأس آفرینی ها، تشویش‌ها و اعتمادزدایی‌هایی را که صورت می‌گیرد، نباید تنها یک جنگ روانی برای القای سلسله پیام‌هایی در ذهن مردم دانست؛ بلکه این فرایند‌های روانی که در لباس عملیات رسانه‌ای متحقق می‌شوند، در عین اینکه خودشان هدف هستند، وسایل و ابزاری برای تحقق یک هدف اصلی‌تر یعنی ایجاد آشوب و برهم زدن نظم اجتماع برای سلطه بر جامعه اسلامی هستند.

سیدمحمود هاشمی به «فارس» گفت: آگاه سازی و تبیین حقایق، مهم‌ترین پادزهری است که می‌تواند زهر هجمه‌ها و تبلیغات را خنثی کند و رهبر معظم انقلاب در دیدار پنجم مهر سال جاری با جمعی از دانشجویان به مناسبت اربعین حسینی فرمودند: «اصل قطعی در قضیه جهاد تبیین و بازگویی حقایق، استفاده از شیوه‌های اخلاقی و بیان مسائل همراه با منطق، متانت، عقلانیت کامل و استفاده از عواطف انسانی، و پرهیز از دشنام، تهمت، دروغ و فریب کاری در مواجهه با افکار عمومی است.» در این مسیر، راه دشواری در پیش است و منصفان باید رویکرد جهادی در پیش گیرند تا در مسیر حراست از امید مردم موفق شوند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در جنگ نرم، دشمن در صدد است نگاه و ذهن و ذائقه و دل ملت ما به ویژه نسل‌های نورسیده را به سمت خود متمایل و نسبت به داشته‌های فکری، اعتقادی، تاریخی و فرهنگی اصیل و گران سنگ خود، بی خیال، بی حس و بی تفاوت و در نهایت بدبین کند.

هاشمی افزود: این جنگ در برهه‌های مختلف، شدت و ضعف پیدا می‌کند، اما در شش ماه دولت سیزدهم در طوفانی‌ترین حالت خود بوده است. هرآنچه دولت در این مدت انجام داده، بی آنکه به دلایل، اثرات و حتی تبعات طبیعی آن پرداخته شود، مورد هجمه بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->